Kastaplast varumärke är dedikerat till discgolfkulturen, människorna, livsstilen och alla roliga stunder runt om i discgolfvärlden. Dom ser discgolf som en gräsrotsrörelse med sin egen unika identitet som kännetecknas av spontanitet, individualitet och frihet.
Verksamheten startade 2011 som en liten prototypverkstad, driven av experimentlustan, och växte snart ut ur källaren när Jonas Lindberg fick sällskap av Anders Källström och Per Jonson. "Verkstadsstilen" för att utveckla discar har dock behållits, med en blandning av flygsimulering på dator, forskning och omfattande prototyptillverkning.
Med deras team av spelare, för närvarande representerade i nio länder, samt många samarbetspartners av olika slag, känner vi att Kastaplast av idag är så mycket mer än bara ett företag. Det är snarare en gemenskap, med en gemensam förkärlek för discgolf och den mintgröna färgen.
Kastaplast är fast beslutna att hålla det ekologiska fotavtrycket så lågt som möjligt. Ett steg i den riktningen är användningen av solenergi som idag driver en stor del av vår produktion. Återvinning är ett annat. Att röra oss i riktning mot hållbarhet är viktigt för oss och det är en pågående process.
Det är en lång resa och den har bara börjat.